Právo

Vrácení zboží v kamenném obchodě

Pokud si koupíte nějaké zboží, pak z něj pochopitelně budete mít velkou radost. V případě, že ovšem dojde k tomu, že se vám daná věc nebude hodit, zcela jistě ji budete chtít vrátit. Učinit tak můžete jak při koupi zboží na internetu přes některé z eshopů, tak i v kamenné prodejně. V prvním případě budete mít vyřizování mnohem jednodušší. Nákup v kamenné prodejně vám již do jisté míry nabízí poněkud omezenější podmínky. Podívejme se tedy na vrácení zboží bez udání důvodu a také na vrácení zboží v rámci reklamační doby. Obě dvě možnosti se poněkud liší a nabízejí jiné možnosti. Buďme tedy konkrétnější a zaměřme se na vracení zboží opravdu detailně.

Bez udání důvodů pouze na internetu

Hodně frekventované je především vracení zboží bez udání důvodů. Na to máte standardně jako zákazníci konkrétního internetového obchodu celkem 14 dní. Pokud tedy chcete, můžete si sortiment na internetu zakoupit a do 14 dnů jej bez udání jakéhokoli důvodu vrátit. V kamenných prodejnách tato alternativa do značné míry nepřipadá v úvahu. Existují pochopitelně i mnohé obchody, které vám bez problémů do zmiňované doby vaše zboží klidně vezmou zpět, nicméně většina tak nečiní. Jako příklad si můžeme dát třeba klasické sportovní boty do haly. Když si je zakoupíte na internetu, pak budete mít šanci je vyzkoušet a potom je v případě nespokojenosti vrátit zpět. Pokud si tyto boty zakoupíte přímo v kamenné prodejně, pak je v případě nespokojenosti jen tak jednoduše vrátit moci nebudete. Domluvíte se pouze s obchodníky, kteří budou mít na vrácení finančních prostředků anebo zboží samotného zájem. Určitě lze hovořit také o tom, že se ale najdou i takoví obchodníci, kteří peníze prostě nevrátí. Pravda je taková, že třeba již zmiňované boty mohou být i po jednom použití do určité míry poškozené.

Vrácení zboží v rámci reklamace

Zajímavé možnosti nabízí i vrácení zboží v rámci reklamační doby. Na mysli byste měli mít ale především ten fakt, že můžete vracet pouze sortiment, který byl prokazatelně nějakým způsobem pokažený a vada je na straně samotného výrobce. V opačném případě nemáte šanci na vrácení. Kamenná prodejna zboží sice na reklamaci mnohdy přijme, nicméně nereklamuje ho v předepsaném termínu a dojde k tomu, že se vám pokažené zboží prostě a jednoduše vrátí. Klasická reklamační doba vztahující se na veškerý prodávaný sortiment neplátcům daně je stanovena na 2 roky. Pokud si kupujete zboží jako podnikatelský subjekt, tedy právnická osoba, pak se můžete spolehnout na poměrně redukovanou záruční dobu, a to v trvání 1 roku. Zcela jistě byste si neměli nechat možnost vrácení zboží u jakéhokoli sortimentu utéct a je vhodné se na ni pořádně a detailně informovat.

Štítky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close