Hypotéka

Plynový kotel Junkers – chyby

Pořídili jste si plynový kotel Junkers a těšíte se, jak vám bude sloužit celé roky, ne-li desetiletí a budete díky němu mít doma teplo bez starostí? Jenže i sebedražší kotel je jen stroj, který se může porouchat. Proto se podívejme, jaké má nejčastěji plynový kotel Junkers chyby. A jak je řešit.

Většinu chyb zvládnete odstranit svépomocí.

Fakt, že si koupíte kotel a necháte si ho nainstalovat, neznamená, že servisní technik už k vám (v ideálním případě) nikdy nepřijde. Je nepsaným pravidlem, že plynový kotel byste si měli nechat zkontrolovat před každou topnou sezónou. A to nejen v době jeho záruky. Navíc je nutné nechat si každé tři roky zkontrolovat plynový kotel Junkers (i jiný) od revizního technika, který vám vždy po třech letech sepíše novou revizní zprávu – případně najde chyby, které je nutné opravit. Jenže i přesto, že tohle všechno dodržujete, se na plynovém kotli Junkers chyby mohou objevit. Jaké jsou to nejčastěji?

Kódové označení chyb

Když se váš moderní plynový kotel Junkers porouchá, nenajdete na displeji hlášku o tom, co se s ním děje. Nicméně, objeví se tam chybový kód sestávající ze dvou znaků – buď dvou písmen, nebo písmene a číslice. Pokud si k ruce vezmete manuál, případně si dohledáte chybový kód plynového kotle Junkers na internetu, budete rázem vědět, co se s kotlem stalo. Některé typy závad si snadno opravíte sami – kvůli jiným ale budete muset volat servisního technika. Podívejme se proto na ty nejčastější chyby Junkers i na jejich řešení.

Chybové hlášky A

A2 – Únik spalin z komory hořáku. Řešení: Zkontrolujte výměník tepla, jestli není znečištěný.
A3 – Přípojky ventilátoru nebo tlakového spínače jsou poškozeny. Řešení: Zkontrolujte přípojky.
A3 – Čidlo teploty spalin nerozpoznáno. Řešení: Zkontrolujte čidla teploty spalin a připojovacího kabelu, jestli nejsou přerušeny.
A4 – Vadný bezpečnostní hlídač odtahu spalin. Řešení: Zkontrolujte bezpečnostní hlídač odtahu spalin a jeho připojení.
A4 – Únik spalin v pojistce odtahu spalin na přerušovači tahu. Řešení: Zkontrolujte trasu spalin.
A6 – Teplotní čidlo v komoře hořáku nerozpoznáno. Řešení: Zkontrolujte teplotní čidlo v komoře hořáku a připojovací kabel, jestli není přerušen.
A7 – Vadné NTC čidlo výstupu teplé vody. Řešení: Zkontrolujte NTC čidlo a jeho přípojky.
A7 – Vadné teplotní čidlo teplé vody. Řešení: Zkontrolujte teplotní čidlo a připojovací kabel.
A8 – Komunikace přerušena. Řešení: Zkontrolujte propojovací kabel a regulátor.
A9 – Nesprávně namontované teplotní čidlo teplé vody (ZWC) Řešení: Zkontrolujte místo montáže, zkuste demontovat čidlo a znovu namontovat.
AA – Nadměrná teplota v čidle náběhu topného okruhu. Nedostatečný průtok pro aktuální potřebu výkonu. Řešení: Zkontrolujte teplotní namáhání topného okruhu. Zkontrolujte deskový výměník a/nebo tepelný výměník.
AC – Chyba při identifikaci modulu, chyba v připojeném modulu. Řešení: Zkontrolujte modul, čidla venkovní teploty, dálkové ovládání a spoje.
Ad – Vadné NTC čidlo zásobníku. Řešení: Zkontrolujte tepelného čidlo zásobníku.

Chybové hlášky b

b1 – Kódovací konektor nerozpoznán. Řešení: Zastrčte, případně vyměňte kódovací konektor.
b2 – Interní chyba v datech. Řešení: Nutnost servisu.
b3 – Interní chyba v datech. Řešení: Nutnost servisu.

Chybové hlášky C

CE – Nízký tlak v topném systému. Řešení: Zvyšte tlak do topného systému.
C1 – Spínač diferenčního tlaku se během provozu otevřel. Řešení: Zkontrolujte spínače diferenčního tlaku, odsávacího zařízení a spojovacích trubek.
C1 r – Tlakový spínač otvírá okruh během činnosti kotle. Řešení: Odstraňte nečistoty nebo jiné překážky, zkontrolujte přípojky tlakového spínače.
C3 – Únik spalin z komory hořáku. Řešení: Zkontrolujte výměník tepla.
C4 – Diferenční spínač se v klidové poloze neotevře. Řešení: Zkontrolujte spínač diferenčního tlaku a spojovací hadice.
C4 r – Tlakový spínač neotvírá okruh v klidové poloze. Řešení: Odstraňte nečistoty nebo jiné překážky.
C5C6 – Diferenční spínač nezavírá. Řešení: Zkontrolujte kabel ventilátoru s konektorem, diferenční spínač a vedení spalin.
C6 r – Tlakový spínač neuzavírá okruh. Řešení: Odstraňte nečistoty nebo jiné překážky pro správné odsávání spalin.
C7 – Ventilátor neběží. Řešení: Zkontrolujte kabel ventilátoru s konektorem.

Další chybové hlášky hledejte v manuálu od výrobce.


Foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button