Nakupování

Lidl, Tesco, Kaufland, Globus: vrácení zboží

Nakupování v supermarketech je pro nás samozřejmostí, mnoho z nás do nich chodí denně a spoléháme na ně o víkendech i o mnoha svátcích. Seženeme tam téměř vše, protože už dávno se v nich neprodávají jen potraviny. Jenže občas se nám může stát, že potřebujeme nějaké zboží reklamovat. Lze to? A jak?

V supermarketech dnes koupíte téměř vše.

Samozřejmě, že i v supermarketech můžete reklamovat zakoupené zboží, požadovat vrácení peněz či se odvolávat na záruku. Jde o obchody jako všechny jiné, a jelikož kromě potravin často nabízejí i oblečení, obuv, elektroniku a další zboží, je jasné, že se občas něco porouchá a zákazník chce zpět své peníze, případně se domoci záruční opravy. A nebo si něco koupíte, zjistíte, že vám to nevyhovuje, a chcete to vrátit. A stejně jako to můžete udělat jinde, můžete i zde. Akorát má každý supermarket své podmínky – ovšem v základu se stejně jako další obchody musí řídit hlavně českými zákony, kde se o právech zákazníků a povinnostech prodejců jasně píše a na to se můžete v případě reklamací odvolat.

Vrácení zboží v Lidlu

Lidl jako jeden z mála supermarketů disponuje i e-shopem. Je zde tedy rozdíl, zda reklamujete zboží zakoupení přes e-shop či koupené v kamenném obchodě. Pokud jde o kamennou prodejnu, je třeba zajít s problémovým zbožím a účtenkou (která potvrzuje koupi) na danou pobočku, kde jste ho zakoupili, nechat si tam zavolat vedoucího a s ním vše vyřešit. V případě koupě přes e-shop je možné zboží vrátit do 90 dnů, a to bez uvedení důvodů. Nejlepší je zaslat ho zpět prodejci, a to skrz dodavateskou službu, která vám ho přivezla. Vracejte ho spolu s Formulářem pro odstoupení od smlouvy a Štítkem pro zpětné zaslaní (obojí obdržíte spolu s objednávaným zbožím a je vhodné si tyto dokumenty uschovat).

Vrácení zboží v Tescu

V Tescu můžete taktéž reklamovat zboží, a to samozřejmě včetně potravin. Ideální je, pokud je zboží neotevřené, v tom případě máte velkou šanci uspět. Pokud je zboží již používané a rozbalené, můžete ho vrátit také, a to za dodržení podmínek garance spokojenosti. To znamená, že vrátit lze jen některé typy zboží, uvedené v dokumentu, který je ke stažení na webových stánek prodejce. Vrátit zboží lze, pokud ještě nevypršelo datum jeho trvanlivosti, maximální doba je však tři měsíce. Pokud koupíte již poškozené zboží nebo se na něm vyskytne závada, můžete ho samozřejmě reklamovat, a to v souladu s reklamačním řádem, který je taktéž k nahlédnutí na webu prodejce a nebo vás s ním seznámí v prodejně.

Vrácení zboží v Kauflandu

Také v obchodech sítě Kaufland můžete zakoupené zboží vrátit, a to vše, kromě lihovin s obsahem alkoholu vyšším než 15 %. Tedy vracet lze veškeré potraviny i další prodávané výrobky. Kromě toho lze vadné zboží samozřejmě také reklamovat, případně požadovat vrácení peněz v případě nefunkčního výrobku. Záruční doba se na prodávané zboží vztahuje po tři roky. Pakliže jste v obchodě zakoupili nějaký elektrospotřebič a z jakéhokoliv důvodu vám nevyhovuje, stačí ho do tří měsíců přivézt zpátky a spolu s účtenkou vrátit.

Vrácení zboží v Globusu

Tento supermarket nabízí taktéž možnost vrácení zboží. Do 30 dnů můžete jakékoliv zakoupené výrobky vrátit, a to bez udání důvodů – stačí opět jen předložit účtenku potvrzující nákup. K tomu je nutné zboží vracet v originálním obalu, který není nijak poškozený. Pokud se jedná o potraviny, můžete je vrátit taktéž, ale jen před uplynutím data trvanlivosti. Existuje zde ale škála zboží, kterou reklamovat nelze ani za něj není možné požadovat vrácení peněz – jedná se o zboží vyráběné na zakázku, CD a DVD, léky, plavky či spodní prádlo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Přečti si také

Close
Close