Jak vrátit zboží na Shein
Obchody s levnou módou jsou na vzestupu a leckdo se nechá zlákat obřími slevami, nízkými cenami i skvěle vypadajícími trendy kousky. Jedním z takových online obchodů je i Shein. Co je o něm potřeba vědět a jak vrátit zboží na Shein?
Shein funguje výhradně online, tedy jakožto e-shop. Pokud si vyhledáte jeho webovou stránku, nejprve zůstanete naprosto ohromeni. Nabízí tisíce nejrůznějších módních kousků, a to jak pro ženy, tak i pro muže nebo děti. V nabídce nechybí ale ani boty, módní doplňky, textilní výrobky do domácnosti. A jedna kategorie se věnuje přímo domácím potřebám. Na Shein tak můžete nakoupit v podstatě vše, co zrovna potřebujete. Ale má to svá rizika.
Lze vrátit zboží na Shein?
Koupili jste si skvělý módní kousek nebo boty a doufali, že v něm budete vypadat naprosto božsky? To se ale možná nestalo. Nebo zboží dorazilo poničené. Nebo se poničilo po pár dnech. Zkrátka, rádi byste ho vrátili na Shein a buď ho vyměnili za jiné, nebo si nechali vrátit peníze. Jde to? Naštěstí ano. Dobrou zprávou navíc je, že na vrácení máte až 30 dní. Což je poměrně štědré, jelikož v České republice to zákony umožňují pouze do 14 dnů.
Jak vrátit zboží na Shein?
A nyní se podívejme, jak vrátit zboží na Shein. Je to poměrně snadné. Základem je, abyste se přihlásili do svého zákaznického účtu na webu tohoto e-shopu. Tento účet vám vzniká v okamžiku, kdy si poprvé něco objednáte, takže se nemusíte bát, že byste účet neměli. V něm je následně potřeba najít žádost o vrácení zboží. A když ji rozkliknete, uvidíte vámi objednané zboží. Vyberete si to, jehož se reklamace týká, a vytisknete si předpřipravený štítek, který umístíte ke zboží.
Jak poslat vratku?
Shein není českým e-shopem. Sídlí v Číně. Nicméně, v dnešním globalizovaném světě to není až taková překážka. Vyberete si přepravní službu, jejímž prostřednictvím zboží plánujete vracet. Oděv, boty nebo cokoliv dalšího zabalíte do vhodné krabice a zalepíte. Zboží se zasílá na adresu skladu. Pokud vše vyjde, dostanete zpět své peníze.
Nevýhody vracení zboží
Až potud je vše sluncem zalité. Ale až tak pozitivní to není. Cenu poštovného za vracené zboží totiž hradí zákazník, tedy vy. A pokud jste si původně objednali extrémně levné zboží ze Shein, je možné, že cena poštovného převýší hodnotu zboží. Dobrou zprávou je, že si sami můžete najít dopravce – ale ten k vám pro zboží nepřijede, naopak ho musíte donést na vybranou pobočku. A ještě než k tomuto finálnímu kroku dojdete, budete muset vyplnit formulář vratky, což zabere určitý čas. A nakonec – celý proces může být velmi zdlouhavý. Oficiálně na to sice má Shein 10 dní, ale záleží na tom, co reklamujete a kam až zboří odesíláte. Pozitivní je, že pokud je reklamace uznána, dostanete od e-shopu potvrzení a následně vám budou vráceny peníze.
Co nelze reklamovat na Shein?
Ne každé zboží lze reklamovat. A platí to nejen na Shein, ale i u drtivé většiny ostatních e-shopů s módou. Takže počítejte s tím, že jakmile si poprvé obléknete spodní prádlo a zbavíte ho visačky, s reklamací už nikdy neuspějete. U tohoto typu zboží by to byl spíš zázrak. Velmi podobná je situace i u plavek. I když to zkusíte a odešlete tento typ oděvů na reklamaci, tak je pravděpodobné, že sklad ho nepřevezme. A pokud ano, odmítne vám vrátit peníze. Proto je lepší počítat s touto eventualitou předem.
Bezpečnost nakupování na Shein
Samotné nakupování na Shein by nemělo být nikterak riskantní. Je potřeba počítat s tím, že doručení může trvat déle – ale obvykle to dovozci stíhají podle slibů Shein do 14 dnů. Můžete zvolit i expresní doručení, které se vztahuje jen na určité zboží – a to vám dorazí do týdne. Platit můžete několika způsoby a mělo by to být bezpečné. Můžete zároveň získat různě vysoké slevy nebo mít za určitých podmínek poštovné zdarma.
Foto: Pixabay