Auto

Jak poznat prasklé těsnění pod hlavou

Mohlo by se zdát, že nějaké prasklé těsnění není závažným problémem. Je to přece jen těsnění! Jenže se nemůžete víc plést, protože pokud jde o těsnění pod hlavou válců, je to velmi závažný problém, který je nutné co nejdříve vyřešit. Jinak riskujete závažnou poruchu automobilu.

Těsnění se může zdát nepodstatné, ale může nadělat velké škody.

I když leckterým motoristům je to jasné, pro ty neznalé si nejprve objasněme základní pojmy. Tedy o co se v problematice hlavy a těsnění jedná a k čemu vlastně slouží.
Motor samozřejmě netvoří jedna souvislá část, ale má celou řadu různě propojených prvků. Když se na něj ovšem podíváme jako na celek, můžeme říci, že ho tvoří dvě základní části – blok motoru a hlava válců. Ty odděluje jedna velmi podstatná součástka – těsnění. A toto těsnění má na rozdíl od mnoha jiných při každé jízdě spoustu práce a je velmi, velmi namáhané a opotřebovávané. Toto těsnění je velmi odolné, a to i přesto, že má v sobě řadu otvorů. Ale někdy se může stát, že praskne nebo se prodře.

Výměna je nutná

Pokud si myslíte, že prasklé těsnění opravíte doma na koleni, mýlíte se. Velmi pravděpodobně bude nutná výměna celého dílu. Pokud jste hodně dobří a znalí, zvládnete to sami, ale je lepší auto svěřit odborníkům. U některých typů vozů je totiž nutná dost velká demontáž a není to vůbec snadná práce. Nemluvě o tom, že můžete něco udělat špatně a vůz si tak víc poškodit než spravit.

Jak poznat chybu

Základem pro úpěšnou výměnu je ovšem nejprve odhalení příčiny problémů. Jak tedy poznáte, že vás zlobí zrovna těsnění pod hlavou válců? Někteří motoristé se shodují, že jako prvotní příznak se v jejich voze projevilo podivuhodné a nezvyklé bublání v radiátoru. Přišlo jim to zvláštní, ale příčinu neodhalili, a tak jezdili dál. A závada se začala projevovat více a jiným způsobem – poškození těsnění pod hlavou se totiž obvykle projevuje tím, že vám bez jasné příčiny začne mizet chladicí kapalina. Ovšem ta nevytéká ven z auta ani nekape pod něj. Pokud to neodhalíte včas, dojde k přehřátí motoru. Stejně tak vám ovšem může začít mizet olej, a to aniž byste taktéž zjistili, kam se ztrácí. Obě kapaliny se totiž v důsledku poškození těsnění mohou začít míchat, a to rozhodně není nic dobrého. Těsnění zkrátka netěsní a obě kapaliny nedrží od sebe tak, jak má za úkol.

Rychlé řešení

Při odhalení prasklého těsnění pod hlavou je třeba okamžitě jednat a nejezdit s vozem dál, než je nutné. Riskujete poškození motoru, které je nevratné a je pak třeba výměna celého motoru, což rozhodně není levná záležitost. Proto ihned kupte nové těsnění a vyměňte ho nebo ho vyměnit nechte. Při výměně ovšem buďte opatrní, abyste si ho opět nepoškodili – stačí přespříliš utahovat a může se na něm objevit prasklina.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Přečti si také

Close
Close