USA

Jak poslat balík do USA

Možná, že už jste někdy objednávali zboží ze Spojených států amerických, odkud vám přišlo ve formě nějakého balíku. Můžete se ale dostat do opačné situace, kdy nechcete být jen pouhým adresátem, ale potřebujete se stát odesilatelem nějaké zásilky. Proto se jistě zajímáte o to, jak poslat balík do USA.

Zásilky do USA můžete posílat přes různé firmy.

Je zřejmé, že to nebude tak snadné jako poslání balíku v rámci České republiky. Ale rozhodně to není tak složité, abyste to nezvládli. Poprvé to může být sice dobrodružství a nějakou dobu budete žít v napětí, jestli jste udělali vše správně a jestli balík adresátovi za oceánem skutečně dorazí, ale podruhé, potřetí a kdykoliv potom už to budete brát jako naprostou samozřejmost. A my vám poradíme, jak se nesplést ani napoprvé.

Přes koho poslat

Jestli jste nikdy neposílali balík nikam do zahraničí, nejspíš budete váhat už v prvním kroku – přes jakou doručovací společnost balík poslat? Na českém trhu jich operuje mnoho, přičemž většina je soukromých. Jenže ne každá kurýrní společnost doručuje balíky z České republiky do zahraničí – a některé sice ano, ale jen do našich okolních států. Proto pokud vám jde přímo o posílání do Spojených států amerických, tak vězte, že úplně nejjednodušeji to zařídíte přes Českou poštu. Tam máte tu výhodu, že pobočku České pošty máte velmi blízko svého bydliště a pracovníci pošty vám přesně řeknou, co máte vyplnit, co podepsat a kolik peněz zaplatit.
Na druhou stranu, pokud Českou poštu z nějakého důvodu nechcete využívat, tak můžete balík poslat i přes některé soukromé doručovací společnosti. Do Spojených států amerických zajišťují dopravu balíků například FedEx, DPD, DHL či TNT.

Celnice

Jelikož u balíků posílaných do zahraničí musíte myslet na to, že přecházejí přes celnici, takže je nutné zaplatit za ně mimo jiné i celní poplatek, tak úplně stejně myslete i na to, že celníci provádějí namátkové kontroly zásilek. A některé zboží je přímo zakázané do USA posílat. Patří mezi něj léky, tabákové výrobky, různé typy sprejů a potraviny podléhající rychlé zkáze.
Hovoříme-li o placení cla, tak v průměru se jeho hodnota určuje jako 5 procent hodnoty zásilky. Maximální možná částka placená na celních poplatcích je určena jako 200 dolarů a u dárků (což na zásilce musí být napsáno) se platí clo maximálně 100 dolarů.

Cena zaslání balíku

To, kolik budete za poslání balíku do USA platit, se odvíjí od několika zásadních parametrů. Záleží v první řadě na přepravní společnosti, ta si určuje svůj ceník. U České pošty se například cena určuje podle hmotnosti zásilky i podle toho, za jak dlouhou dobu si přejete mít ji doručenou – čím dříve, tím je dražší. Pakliže něco posíláte jakožto „obyčejnou zásilku“, tak hmotnost balíku nesmí přesáhnout dva kilogramy a balík bude cestovat nanejvýš 15 dní – cena je od cca. 330 do 480 korun. Těžší balíky, které mají být doručeny expresně, vás mohou vyjít na stovky až tisíce korun. U těch nejtěžších zásilek se částka za odeslání šplhá až skoro ke 3 000 korunám (a to nejen u České pošty).

Převzetí kurýrem

Soukromé společnosti to mají se zasíláním balíků do USA trochu jinak. Většinou to funguje přes internet, kde na webových stránkách dané společnosti vyplníte formulář se všemi požadovanými údaji o vás, adresátovi i zásilce, vyberete místo převzetí kurýrem a pak zaplatíte – buď hotově, nebo kartou. Potom už jen balík předáte kurýrovi. Přitom většinou platí, že čím víc jich posíláte nebo čím častěji, tím větší můžete získat slevu.

Popisky na balíku

Na balíku posílaném do USA samozřejmě musíte mít vypsána všechna potřebná data. Kromě údaje o vás jako odesilateli je důležitý zejména příjemce. Nejprve napište jeho jméno, pod něj adresu (tedy ulici a pak město), pod to napište ZIP kód a k tomu stát USA, kam má balík směřovat. A úplně dolů připište USA. Potřebujete-li prohlášení ohledně cla, vydají vám ho na České poště, kde vám dají i podací lístek (pokud balík posíláte přes Českou poštu).


Foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečti si také
Close
Back to top button