HM – vrácení zboží
Kupování oblečení a módních doplňků je většinou akt čiré radosti. Jistě, něco skutečně potřebujeme, ale ledacos si pořídíme jen tak, z rozmaru, pro dobrý pocit a pro zahnání chmurů. Proto nakupování milují zejména ženy. Jenže to má i svou stinnou stránku – leckdy totiž až doma zjistíte, že ty zajímavé kousky vám až tak nesluší, nesedí vám velikost nebo mají kaz. O to hůř, pokud jste si je objednali z e-shopu. Proto se v tomto textu podíváme, jak je to s vracením zboží v obchodě H&M.
Často se říká – náš zákazník, náš pán. A obchody se skutečně zákazníkům snaží vycházet maximálně vstříc, protože tou nejlepší odměnou je pro ně vracející se spokojený zákazník, který nakupuje pravidelně. Takže vstřícnost se týká i možnosti reklamací a vracení zboží. Respektive u velkých, zavedených obchodních řetězců a známých prodejen je to tak zvykem. A na to, aby byla dodržována zákazníkova práva, dohlíží nejen obchodní inspekce, ale je to zakotveno i v českých zákonech.
Nákup v kamenné prodejně
U vracení zboží od H&M je rozdíl v tom, jestli jste ho zakoupili v kamenné prodejně a chcete ho tam také jít osobně vrátit, nebo jestli jste ho zakoupili přes e-shop tohoto prodejce. V obou případech máte právo v určité lhůtě zboží bez udání důvodu vrátit. A pak je tu ještě druhá časová lhůta, která se vztahuje na reklamace vadného zboží, které chcete buď vrátit, nebo vyměnit.
Co se týká nákupu oblečení a dalšího zboží z kamenného obchodu, tak tam je to komplikovanější. Ač by se zdálo logické, že v obchodě zboží můžete také vrátit – vždyť máte účtenku a jdete do téže prodejny – tak to možné není. I zboží zakoupené v kamenné prodejně je nutné vracet pouze zasláním poštou, případně kurýrem.
Vracení zboží
Jak už z výše popsaného plyne, tak zboží se u H&M nedá vrátit do kamenné prodejny a je nutné ho zaslat poštou nebo kurýrem. To může vypadat složitě, ale není. Kdo nakoupil zboží online, tak společně s ním obdržel i Formulář pro vracení zboží. Kdo ho koupil osobně, ten si formulář může stáhnout na webových stránkách prodejce. Tam je možné i dohledat si další instrukce k vracení.
Vyplnění formuláře
Dalším krokem po vytištění formuláře či jeho odtržení od faktury je jeho pečlivé vyplnění. Musíte vyplnit co vracíte, případně i proč. Ale není to nutné, důvod vracení uvádět nemusíte v případě vracení do 30 dnů od obdržení zboží. Zboží vložte do nějakého pevného obalu, z něhož nemůže vypadnout. Přiložte k němu vyplněný formulář. A nezapomeňte uvést i číslo svého bankovního účtu, na který chcete zaslat peníze za vracení zboží.
Poslání kurýrem
Většinu lidí děsí, že by měli zboží zakoupené online nosit na poštu a tam nějakým způsobem posílat. H&M to má proto vymyšlené jinak a je k zákazníkům vstřícnější. Spolupracuje s kurýrní službou DPD. Přes webové stránky H&M se doklikáte na stránky přepravce, kde na vás vykoukne přímo formulář pro vracení – vyplníte do něj své jméno, adresu (ta nemusí být totožná s adresou, na kterou jste předtím zboží obdrželi), kontakt a také vyberete datum, kdy si kurýr má zboží od vás vyzvednout. Pak už jen formulář online odešlete a čekáte s balíčkem připraveným, abyste ho jen předali kurýrovi a ten ho posléze odevzdal do H&M.
Jiné možnosti
Pokud vám vracení pomocí kurýra nevyhovuje, můžete balíček se zbožím poslat zpět jakkoliv jinak, třeba Českou poštou a tak podobně. Možná vás to vyjde i levněji, protože H&M si za vracení přes kurýra účtuje poplatek 109 korun, který vám posléze strhne z vracené částky. Adresa pro vracení zboží je uvedena na webu prodejce.
A vracet můžete vše, včetně spodního prádla či plavek (pokud je to nepoužité a s původními visačkami). A v případě vady můžete zboží reklamovat do dvou let od zakoupení, a to také zasláním na adresu podniku – plus připojením požadavku, jakým způsobem má být reklamace k vaší nejvyšší spokojenosti řešena.
Foto: Pixabay