Podnikání

Co chybí na českém trhu

Ač by se mohlo zdát, že nám na českém trhu nic nechybí, jsou přesto oblasti, kde je možné najít prostor pro představení nového produktu či služby. Týká se to především oblasti IT. Zde je vývoj neskutečně rychlý a takřka s každým dnem přicházejí novinky. Ovšem i mimo tento sektor lze objevit mezeru, která může být příležitostí pro rozvoj vlastního podnikání.

Datový analytik jako „překladatel“

Napříč celým trhem se společnosti potýkají s problém, který se týká zpracování dat. Firmy mají k dispozici obrovské množství informací o svých zákaznících, neumějí však s těmito daty pracovat, resp. data interpretovat a nastavit tak strategie pro další období.

Při zpracování dat je samozřejmě důležité mít schopnost vnímat data v souvislosti. Je však také důležité umět data interpretovat a předat třetím stranám. Proto roste význam infografik a IT řešení umějících data zobrazit a samozřejmě i lidí, kteří kteří toto ovládají.

Odborník na ochranu osobních informací

S rozšiřujícím trendem digitalizace se podstatná část života přesouvá na internet. S tímto je však spojené také vysoké riziko zneužití našich dat. Jelikož jen pouze málo z nás je odborníky na IT bezpečnost, určitě bychom uvítali někoho, kdo by nám s tímto byl schopen poradit a případně by provedl příslušná nastavení na našich zařízeních (telefon, tablet, počítač aj.).

V souvislosti s novou evropskou legislativou, která klade vysoké požadavky na zabezpečení osobních dat, by služby odborníka v této oblasti uvítaly jistě také firemní zákazníci.

Video vládne světem

Jak již bylo zmíněno výše, velkým tématem dneška je digitalizace. To se promítá do všech oblastí, i do způsobu komunikace. Jako nový nástroj je využíváno video. Příkladem mohou být video vizitky, video manuály či promo videa produktů nebo služeb. Pro zpracování takovýchto videí je potřeba mít jednak umělecké cítění pro vhodné sestavení scénářů, jednak mít znalosti a schopnosti pro natočení a sestříhání videa.

Z jiného soudku – taxi služba „ženy ženám“

Je to již několik let co se hovořilo o taxi službě určené pouze pro ženy. Princip služby je založen na tom, že ženy vozí ženy. Tato služba byla zavedena např. v Dillí, kde má jistě své opodstatnění. Dalšími světovými metropolemi, kde mohou ženy takovouto službu využít, je New York a Moskva. Ve všech třech zmíněných městech jezdí auta pod označením SheTaxis – SheRides.

Ze strany zákaznic byl v případě New Yorku zaznamenán enormní zájem. Na druhé straně, tedy na straně řidiček, se však poskytovatelé služby potýkají s jejich nedostatkem. Je pravda, že v této profesi stále dominují muži.

V České republice není služba příliš rozšířena. Nicméně někteří stávající poskytovatelé již nyní nabízejí ženám možnost objednat si „lady taxi“. Jedná se ale opravdu pouze o doplňkovou službu.

Štítky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close