Reklamní články

Cílit SEO lokálně, nebo raději globálně?

Na tuto otázku vám nejlépe odpoví SEO specialista. Můžete se do optimalizace pustit na vlastní pěst, ale pokud nemáte dostatek zkušeností, pravděpodobně vás tato činnost přestane bavit ještě dříve, než uvidíte reálné výsledky. To však neznamená, že byste se o SEO neměli vůbec zajímat. Je dobré mít aspoň základní přehled o tom, co se s vaším webem děje. Dobrý SEO odborník vám kroky vysvětlí, avšak nikdy nevíte…

Velkým hitem posledních let je tzv. lokální SEO. Místo obecných frází se cílí na ty místně zaměřené. Určitý smysl v tom je, protože například pokud máte autoopravnu v Praze, asi těžko si k vám přijede spravit auto někdo z Ostravy. A v takovém případě je tedy zbytečné cílit reklamu na Ostravu, bude pro vás výhodná spíš SEO optimalizace Praha.

Nejde jen o klíčová slova

Při cílení na Prahu budete jistě využívat klíčová slova obsahující název města či přímo čtvrti, kde sídlíte. Optimalizace SEO Praha ovšem vyžaduje i něco navíc. U lokální optimalizace je totiž obzvlášť důležité hlídat si zápisy ve službách, jako jsou Firmy.cz, Lokola.cz, Najisto.centrum.cz, Google Maps (Google My Business) a ve specializovaných katalozích. Za oceánem jsou ve hře také Foursquare či Yelp, určitě je můžete vyzkoušet i v Česku. Také odkazy by měly vést opět ze stránek firem působících ve vašem okolí. Musíte prostě vyhledávačům dát najevo, kam místně patříte.

SEO

Souvisí s tím i PPC reklama

Pokud se rozhodnete pro lokální SEO, i PPC reklamu budete nejspíš cílit na konkrétní město či oblast. Dají se využít stejná klíčová slova a podobné principy. Nicméně u PPC obzvlášť platí, že lokální zaměření je vhodné i pro globálně působící firmy. Jste z toho jelen? Vysvětlení je jednoduché. Reklama nemusí být stejně úspěšná ve všech regionech, a tak je pak výhodnější cílit jen na ty, kde je výnosnější.

Prostě a jednoduše, SEO je věda. Najměte si raději odborníky a věnujte se naplno svému podnikání, ať můžete růst. Protože pro zdravý business je důležité pracovat na všech frontách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close