Baťa – vrácení zboží
Nakupování nás baví. Někdy je to sice nutnost, ale nové módní kousky nám hned zvednou náladu. Proto mnozí z nás rádi nakupují nejen oděvy, ale i boty. Jenže někdy se ukáže, že ten krásný nový kousek, který jste si naprosto zamilovali a který vás stál nekřesťanské peníze, je prostě šmejd. Nebo je vám malý. To se může stát i u bot. Co dělat, pokud se spálíte v prodejnách obuvi Baťa a přejete si vrátit zboží?
Výhodou nakupování v kamenných prodejnách je prostý fakt, že si zboží můžete na místě prohlédnout a vyzkoušet. U bot je to snad ještě důležitější než u oblečení, protože když vám bota nesedí, je příliš úzká, tlačí vás nebo vám naopak padá z nohy, tak v ní těžko budete moci pohodlně chodit. Takovou botu si nejspíš nekoupíte. A pak nemusíte řešit problémy s vracením. Když si takové boty ovšem vyhlédnete na internetu, objednáte a pak zjistíte, že vám nesedí, je to problém, protože musíte řešit vracení. A stejně tak musíte řešit, jak se dá zboží do prodejny Baťa vrátit, pokud se brzy poškodilo, rozlepilo, rozpadlo a tak podobně – což se může prostě stát. Co dělat a jak postupovat se žádostí o vrácení?
Kamenná prodejna
Nezáleží na tom, jestli jste si boty objednali nebo jestli jste si je koupili fyzicky v některé z kamenných prodejen. Pokud se vám z nějakého důvodu znelíbí, nejsou vám dobře nebo se rozhodnete, že se nehodí k vašemu šatníku, máte právo je vrátit. Zákon v tomto případě stojí na vaší straně jakožto zákazníka. Ale je nutné, abyste dodrželi obchodní podmínky dané konkrétním prodejcem. Každý prodejce proto má jiná pravidla pro vracení zboží.
U Bati je to tak, že na vrácení zboží máte šedesát dní od nakoupení. Respektive od převzetí zboží, pokud si ho objednáváte z e-shopu. Zboží můžete vrátit z jakéhokoliv důvodu – navíc důvod ani nemusíte uvádět. A úplně nejjednodušší to máte, pokud zboží dojdete vrátit do některé z kamenných prodejen Baťa (a je jedno, jestli jste ho zakoupili v jiné nebo jste ho objednávali).
Co s sebou?
Když chcete vrátit zboží do kamenné prodejny Baťa, tak to musíte zaprvé stihnout ve lhůtě oněch šedesáti dnů. Zadruhé s sebou musíte vzít účtenku či fakturu, kterou jste ke zboží obdrželi – jen díky tomu prokážete, že zboží pochází právě od společnosti Baťa a že jste stále ve lhůtě oněch šedesáti dnů. Zadruhé je nutné zboží před vrácením pečlivě zabalit. Pokud jste okamžitě zlikvidovali krabici, v níž zboží bylo zabalené, budete mít nejspíš trochu problém,protože prodejce požaduje, aby zboží bylo vraceno v původním obalu. A v neposlední řadě musí být vracené zboží zcela nepoškozené a v dokonalém stavu. Pokud je poškozené vaší vinou, budete nejspíš odmítnuti.
Vrácení peněz
Vrácení zboží prošlo, uspěli jste. Můžete si gratulovat. Ale to je jen jedna část. Teď vás jistě zajímá, jak to bude s vašimi penězi. Obchodník přijme zboží zpět a nyní existuje několik variant, jak naloží s penězi, které jste za něj předtím zaplatili. Peníze hotově okamžitě nedostanete, a to ani na kamenné pobočce. Takže buď si můžete v prodejně vybrat jiné zboží v odpovídající hodnotě, takže to vrácené v podstatě vyměníte za jiné. Nebo budete požadovat vrácení peněz, což se může odehrát buď hotově, nebo na váš bankovní účet. Je to zpravidla podle toho, jak jste za vracené zboží předtím zaplatili. Ale obchodník má na vrácení peněz čas 14 dnů.
Vracení zboží odesláním
Možná nemáte po ruce žádnou kamennou prodejnu Baťa a nechce se vám jet desítky kilometrů kvůli vrácení nevhodného zboží. V tom případě je tu samozřejmě i možnost vrácení zboží tak, že ho odešlete obchodníkovi. Ideální je pro jistotu si už po nákupu ponechat všechny dokumenty včetně obalu zboží. Pak snadno zjistíte adresu odesilatele, na niž vracené zboží jednoduše odešlete. Je nutné poslat ho v perfektním stavu a v původních obalech a musíte k němu přiložit fakturu a také vyplněný vratkový formulář (ten najdete na webu společnosti Baťa, odkud si ho můžete vytisknout).
Foto: Pixabay