Reklamní články

4 tipy, jak v roce 2021 ušetřit v podnikání

Snižování nákladů je věčné téma a nyní, v době koronavirové pandemie, zajímá i firmy, které si v minulých letech s cashflow nedělaly těžkou hlavu. Pokud máte pocit, že v rámci podnikání utrácíte mnohem více peněz, než je ve skutečnosti nutné, zvažte zavedení následujících opatření.

1) Vypovězte pronájem kanceláře

Spousta podnikatelů může pracovat v domácím prostředí. Výpověď kanceláře nemusí být špatným krokem ani pro menší firmu – díky moderním technologiím je komunikace mezi spolupracovníky efektivní i na dálku. Roční úspora nájmu může činit desítky až stovky tisíc korun, které lze využít na rozvoj podnikání.

pronájem kanceláře

2) Využívejte dostupné dotace

Možná se budete divit, až zjistíte, že splňujete podmínky pro získání některého ze státních či evropských dotačních programů. Podívejte se na aktuální nabídku (programů jsou desítky) a vyberete si takový, který je v souladu s vašimi budoucími plány.

3) Využívejte maximum potenciálu zaměstnanců

Všude, kde je to jen trochu možné, automatizujte. Zaměstnáváte IT administrátora, který tráví většinu pracovní doby rutinními úkony, jako jsou úpravy uživatelských profilů? Seznamte se s možnostmi, které nabízí management identity, a neváhejte s implementací identity manageru. Kromě IdM můžete zefektivnit i další oblasti podnikání. Například obchodnímu oddělení přijde vhod sofistikovaný CRM systém.

CRM systém

4) Optimalizujte daňový základ

Daně bezesporu patří mezi nejvýznamnější nákladové položky a nic nenasvědčuje tomu, že by zákonodárci podnikatelské obci v blízké době jakkoliv odlehčili. I tak ale můžete uplatnit množství odečitatelných položek, například v podobě darů, penzijního připojištění, odborových příspěvků, úroků z hypotéky či jiného úvěru, příspěvků na vzdělání apod. Zkušená účetní vám jistě správně poradí, jak daňovou zátěž snížit co nejefektivněji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button