Marketing
-
Marketingová strategie
Co si pod pojmem marketingová strategie představit? Jde o jakousi marketingovou logiku neboli „plán hry“, který směřuje k dosažení vytčeného cíle.…
-
Sponzoring
Sponzoring je jedním ze způsobů podpory vlastní značky či zboží. A to prostřednictvím finančního příspěvku či nefinanční podpory, které firma…
-
Branding
Branding bývá označován také jako politika obchodní značky. Branding jinými slovy zahrnuje škálu všech úkonů, které vedou k vybudování úspěšné obchodní…
-
Marketingový mix
Marketingový mix je modelem, který staví na tom, že firma by měla udržovat ve strategickém souladu své čtyři vnitřní proměnné.…
-
Customizace
Pojem customizace (neboli kastomizace) je užíván nejen v oblasti marketingu, ale také v oblasti PR, reklamy či informatiky. Pod tímto pojmem si…
-
Public relations
Public relations neboli PR představuje komunikaci a vytváření vztahů, které směřují jak dovnitř firmy, tak se orientují na veřejnost. Ostatně…
-
Dumping
Jako dumping je označována skutečnost, kdy firma stanoví cenu zboží, které je vyvážené za hranice, pod úroveň nákladů. Co je…
-
Cross selling
Pojmem cross selling se chápe prodej doplňkových produktů k produktu základnímu nebo prodej jiných produktů z portfolia firmy. Tato marketingová taktika nachází…
-
Mystery shopping
Mystery shopping je v současné době jednou z nejvyužívanějších pozorovacích technik takzvaného marketingového pozorování. Mystery shopping v podstatě znamená simulaci nákupního chování. Jeho…
-
Marketingová komunikace
Marketingová komunikace je spolu s výrobkem, cenou a distribucí základní součástí komunikačního mixu. Hlavním cílem marketingové komunikace je přesvědčit zákazníka, tedy…
-
Podpora prodeje
Podpora prodeje se spolu s přímým marketingem, reklamou, public relations a osobním prodejem řadí k nástrojům komunikačního mixu. Komunikační mix je přitom…
-
Marketingový plán
Stanovit si konkrétní cíle, vytvořit marketingový plán a zaujmout určitou marketingovou strategii je jedním z nejtěžších rozhodnutí všech manažerů. Pokud je…